Lezingen - Heemkunde Werkgroep Reusel

Lezingen

Toekomstige lezingen zullen hier aangekondigd worden.

De HWR presenteert:

Op 15 maart 2024 verzorgde Heemkunde Werkgroep Reusel voor een groep van zestig Zonnebloemleden met hun begeleiders een rondleiding bij de Karel I sigarenfabriek. Onderdeel van de rondleiding was een presentatie door HWR-leden Thijs van der Zanden en Bernard Fleerakkers over de cultuurhistorische geschiedenis en maatschappelijke en architectonische invloeden van dit rijksmonument.

Op 9 juni 2022 verzorgde Heemkunde Werkgroep Reusel (Thijs van der Zanden en Bernard Fleerakkers) een lezing voor Kunst- en Cultuurkring Reusel-De Mierden met uitgebreide informatie over de cultuurhistorische, maatschappelijke en architectonische invloeden van het KAREL I gebouw.

Op 17 september 2022 bracht de Heemkundevereniging ”Op die Dunghen” uit Den Dungen een bezoek aan onze HWR. Ze bezochten de Reuselse Heemkamer, maakten een wandeling door het centrum en bezochten per huifkar diverse cultuurelementen in het buitengebied. Als introductie op deze activiteiten verzorgde Thijs van der Zanden een inleiding over de ontstaansgeschiedenis van het landschap en de dorpen (specifiek Reusel) op het Kempisch Hoog.

Op 14 oktober 2022 verzorgde Heemkunde Werkgroep Reusel (Thijs van de Zanden) een lezing voor cliënten van Zorgboerderij Hapert over paddenstoelen, zwammen of schimmels met als pakkende titel: “Een wonderlijke mystieke wereld”.