Koptekst

Heemkunde Werkgroep Reusel
Gepubliceerd door Jos in HWR · maandag 05 okt 2020
Danstijden

De kroegen moeten de komende tijd om 10 uur ‘s avonds dicht zijn. En dat is al te merken. Want er wordt nu al een stuk eerder op stap gegaan. Wat er ‘s avonds af gaat wordt er ‘s middags vooraan bij geplakt. Zeker qua tijd. Afgelopen zaterdag kwamen we een groep dames tegen die al ‘s middags op de borrel gingen. Niet om dat er iets te vieren viel. Maar gewoon omdat de avond om 10 uur afgelopen was. Om 10 uur ‘s avonds was het immers tijd om op te houden. Want dat moet. Vroeger, ik praat dan over enkele weken geleden, gingen ze ook wel eens ‘s middags aan de borrel. Toen konden ze nog wel de hele nacht door pimpelen, maar dat gaat nu niet meer. Onmiddellijk dacht ik aan vroeger. Toen gingen veel dames al om 5 of 6 uur naar de dansgelegenheid om een stoel vast te houden. Want anders was de stoel grif bezet.  En dan werd er gedanst en gesjanst. Totdat de jongens kwamen. Want dan was al dat gedoe over. En gingen ze over op ander gedoe. En wat te denken van de prijzen in die guldentijd. Een pilsje kostte amper een gulden. Dat zou dus nu ongeveer 50 eurocent zijn. Nog verder terug in de tijd kreeg je 3 pilskes voor ne gulden. Daaraan denkend krijg je gewoon een lang-geleden gevoel. Een gevoel voor iets dat nooit meer terug zal komen. Althans ik geloof niet wij dat nog mee gaan maken. Jammer.

beoordelingen